10 tipů jak zhubnout pomocí zdravé stravy

10 tipů jak zhubnout pomocí zdravé stravy

Nevíte, jak zhubnout? Zde je 10 tipů které vám určitě pomohou!

Jednoduchý způsob, jak na jaře dodat tělu energii a dostat ho do formy po zimě.

Stále máte hlad – obzvlášt po nejnovějších trendech? Jak dodat tělu to správné palivo po dlouhém zimním spánku.

Nejste si jistí, co znamená amarant, a nebo jak z květáku udělat neodolatelnou pochoutku?

Připravili jsme pro vás lehké a rychlé tipy jak na to.

1. Staré známé obiloviny
Pro špaldu, ječmen nebo proso nastává ta správná chvíle.
Dobrá zpráva: Tyto obiloviny jsou přímo nabité bílkovinou a vlákninou, antioxidanty, vitamíny řady B, hořčíkem a draslíkem.

Náš tip: amarant (přirozeně bezlepkový) spolehlivě nahradí ovesné vločky a může vám nabídnout tu správnou, po sladu chutnajíci kaši. Proso zastoupí již známý kuskus a máte hned novou a  zdravou  pochoutku. Přidejte do svého oblíbeného  salátu špaldu – výsledek vás mile překvapí.

spalda-zdravie-potravina-zdrava-23941

2. Zelená vítězí
Chlorella – zelená sladkovodní řasa, mladý ječmen a spirulina mají silné antioxidační vlastnosti a protizánětlivé účinky, příznivě ovlivňují imunitu. Zázračný zelený prášek vytvořený z těchto zelených super potravin vytvoří plnohodnotný nápoj plný enzymů, vitamínů, minerálů a stopových látek. Nastartuje správným způsobem detoxikaci organismu v jarním období.

Náš tip: 2-3 čajové lžičky zalité vodou vytvoří nápoj, který dokáže zharmonizovat náš organismus. Ráno vypijte  nalačno tento zelený smoothie – organismus živiny rychle vstřebá. Svou ranní kávu si vychutnejte nejméně hodinu poté. Její kyselost by mohla snížit účinky zeleného nápoje.

spirulia

3. Syrová zelenina
V poslední době  zažívá  konzumace potravin v syrovém stavu nebývalý rozmach. Obsahuje vyšší podíl výživových látek. Detoxikuje organismus, nezatěžuje trávení, zlepšuje metabolické procesy organismu.

Náš tip: snižte spotřebu masa na tři dny v týdnu – můžete tak sami ovlivnit výskyt srdečního onemocnění, riziko výskytu rakoviny.
Pokapejte syrovou červenou řepu olivovým olejem a citronovou šťávou, posypejte pistáciemi a podávejte se špaldou a dušenou kapustou.

Raw-Vegetables

4.  Proteinový snack
Proteiny nejsou jen pro svalovce. Jelikož se neukládají do zásoby, je zapotřebí je do těla pravidelně dodávat. Sušené maso JERKY (šetrně sušené např. hovězí maso) jsou nepostradatelným zdrojem proteinu, minerálních látek (zinek, železo), mají nízký obsah tuku, rychle dodají energii a neobsahují lepek. Vejce, např. křepelčí, se opět dostávají do jídelníčku, jelikož využitelnost vaječných proteinů je vyšší než mléčných.

Náš tip: nezapomeňte tedy na svačiny bohaté na bílkoviny,  dodají vašemu tělu tolik potřebnou energii. Ať se jedná o koktejly, cereální tyčinky, či JERKY. Chutnají výborně, mohou být neustále při ruce.

5. Snídaně v jiném pojetí
Nový trend z Austrálie – aussie brunch –  snídaně, kdy se  při přípravě smažených pokrmů  používá kokosový olej, který pozitivně ovlivňuje zvýšení hladiny tzv. dobrého cholesterolu. V omezeném množství se používá rafinovaný cukr a škrobové cukry.

Náš tip: obalte uvařené vejce ve směsi ze sezamu a uzené sladké papriky, podávejte s kapustou podušenou na kokosovém oleji

6. Za studena lisované oleje
Tyto oleje se šetrně lisují za nízké teploty, bez další nutné rafinace. Obsahují v oleji rozpustné vitamíny, např. vitamín E a cenné nenasycené mastné kyseliny, které jsou citlivé na teplotu. Proto jsou tyto oleje vhodné převážně do pokrmů studené kuchyně.

Náš tip: vyzkoušejte avokádový olej – v salátu zvyšuje vstřebávání  antioxidantů, např. betakarotenu až 15 krát.

Avocado-Oil

7. Více kokosu
Nejen kokosové mléko, kokosový olej ale i kokosový cukr je to, co se počítá. Kokosový cukr má nízký glykemický index 35 oproti 68 u běžného rafinovaného cukru a má svou  nezaměnitelnou, specifickou, zemitou chuť.

Náš tip: Kokosový cukr je tmavý, jeho typická chuť obohatí vaše brownies nebo cookies o další dimenzi.

101873709-coconut_juice.1910x1000

8. Vaření beze ztrát
Zeleninu a ovoce zpracovávejte pokud možno neoloupané. Dokonce slupka kiwi obsahuje vitamín E. Ledvinky mají stejné množství proteinu jako steak. Brambory uvařené ve slupce mají nižší glykemický index (100 gramů  – 50) oproti bramborám vařeným bez slupky (100 gramů  – 87).

Nás tip: prohoďte dvě polévkové lžíce pomerančové kůry s chilli kořením, dojde k uvolnění D-limonenu, látky která může  ovlivnit riziko rakoviny kůže.

9. Mocná  síla květáku
Květák obsahuje látku  sulforafan, která napomáhá ke snižování krevního tlaku a cévních onemocnění. Je bohatý např. na draslík, fosfor, síru, zinek.
Jeho nadýmavé účinky můžete zmírnit např. použitím bobkového listu, kmínu při vaření.
Věděli jste, že 100 gramu syrového květáku obsahuje více vitaminu C než je doporučováná denní dávka?

Náš tip: Pro bezlepkový tabouleh, nastrouhejte najemno květák, smíchejte s jemně nakrájenou cibulí, olivovým olejem, citronovou šťávou a česnekem.

Cauliflower-sauce-1

10. Chvíle pro čaj
Čajovny představuji místo, kde můžete vypnout nad šálkem svého oblíbeného čaje.
Svého favorita si jistě najdete. Na trhu je nepřeberné množství druhů čaje – černý, zelený, bílý nebo oolong – čaj polozelený.
Popíjením zeleného čaje můžete pozitivně ovlivnit svou váhu, zmírňuje totiž chuť na sladkosti a jídlo jako takové.

Náš tip: najděte si čaj, který si oblíbite natolik, že vás uspokoji i bez jinak nezbytné sušenky, např. kvalitni jasmínový čaj.

Autor: Marek Řípa | Rubrika: Jídlo | Přidáno: 25.04.2021 0

Partneři

Vitatrend.cz

Všechna práva jsou vyhrazena © 2015

Vytvořilo: Internetová agentura Beneficio