JAK EFEKTIVNĚ NAPRAVIT ROZHOZENÝ METABOLISMUS PO DIETÁCH?

JAK EFEKTIVNĚ NAPRAVIT ROZHOZENÝ METABOLISMUS PO DIETÁCH?

Konečně jste se rozhodli přestat zkoušet všelijaké diety, po kterých jste měli zaručeně zhubnout, ale jediným výsledkem byla vždy kila navíc, po jejím skončení? Gratulujeme, to je první krok k úspěchu! Nyní když jste připravení jít na to „správně“, dávat svému tělu zdravé potraviny a pravidelně se věnovat pohybu, se zblízka podívejme, jak funguje náš metabolismus.

Především – jak došlo k narušení vašeho metabolismu? Často po omezení příjmu kalorií a přílišné fyzické zátěže dojde k negativnímu zatížení metabolismu. Člověk na dietě si začne počítat kalorie, které do organismu přijal a také ty, které vydal sportovní aktivitou. Z toho si lehce spočítáte, kolik byste měli zhubnout. A když tomu tak není, nasadíte ještě menší příjem kalorií a ještě větší fyzickou aktivitu, abyste dosáhli vysněné postavy. Jenže ono tomu tak není.

Kromě toho, že si narušíte hormonální rovnováhu, protože vaše tělo přirozeně reaguje na tento „tlak“, tak tělo, které nemá dostatek energie, za to ji furt vydává, si musí najít svůj zdroj jinde. Většinou sáhne po vaší svalové hmotě, kterou začne spalovat jako zdroj energie a vy tím získáváte ještě pomalejší metabolismus. Proč? Protože energii spalují právě svaly a když jich máme pomálu, naše tělo již nepotřebuje tolik paliva. Proto i menší množství potravy, které člověk na dietě přijímá, nezíská své využití a opět se ukládá do tukových zásob našeho těla. Je to tedy takový začarovaný kruh a těžko se z něj dostává.

3-245x300

CVIČENÍ

Pokud věnujete sportu až příliš velké množství času a nevidíte výsledky, je na čase přehodnotit váš cvičící plán. Cvičit byste měli 3x až 5x týdně maximálně. Délku tréninku si zvolte mezi 30 – 60 minutami. A jaký druh cvičení si zvolit? Přednost dejte rozhodně v budování svalů. Vytvoříte si tím svalovou hmotu, která bude potřebovat více energie pro svůj „provoz“ a tím si začnete metabolismus zrychlovat. Tréninky můžete doplnit i o kardio cvičení, ale ne na úkor posilování. Nezapomínejte jednou za čas změnit vaše tréninky – tělo si na ně zvykne a potřebuje pro stejnou aktivitu méně kalorií než dříve.

image25

STRAVOVÁNÍ

Co se týče stravování, je na čase pomalu navyšovat váš podhodnocený kalorický příjem. Důraz je na slově POMALU. Metabolismus si musí zvyknout na nový režim, výrazný skok by mohl vést ke zvýšení vaší hmotnosti a lehce byste mohli sklouznout k původní uškrcené dietě. Zkuste přidat 50 – 100 kcal týdně k současné výši kalorií, kterou přijímáte a zvedejte je každý týden až do doby, než dosáhnete příjmu kalorií, který byste podle své výšky a váhy měli mít. Díky tomu začnou vaše hormony zase správně fungovat a vaše tělo získá zpět schopnost hubnout. Hormon leptin si přestane myslet, že jste v hladovějícím procesu a přestane ukládat zásoby v podobě tuků na „horší časy“. Nezapomínejte také dbát na to, aby vaše strava byla velice pestrá a bohatá na vitaminy a minerály. Budete mít více energie na všechny činnosti a tím i pozitivnější naladění ????

16-Positive-Effects-Of-Healthy-Eating-On-Your-Life

Autor: Marek Řípa | Rubrika: Tipy | Přidáno: 20.10.2021 0

Partneři

Vitatrend.cz

Všechna práva jsou vyhrazena © 2015

Vytvořilo: Internetová agentura Beneficio