ROSTLINNÉ MENU? JE TO SNADNÉ!
Rostlinná kuchyně je náročná jen na první pohled. Hlavním klíčem je znát několik nových složek a jednoduchých náhražek známých produktů a strávit nějaký ten čas přepracováním receptů, abyste mohli potěšit hosty vynikající chutí, lákavou vůní a úžasnými texturami nových potravin na rostlinné bázi.
Není se čeho bát. Je to jednoduší než se zdá!
6 KROKŮ, JAK NA TO…
1. Produkty zařazujte postupně
Při proměně oblíbených pokrmů začněte se známými pokrmy jako Chilli con carne nebo Boloňské špagety. Ukažte zákazníkům, jak lahodná může být rostlinná verze těchto známých a hosty oblíbených pokrmů. Až poté zkuste nabídku rozšířít o další více propracované nebo méně známé možnosti.
2. Hvězdy menu
Rostlinné alternativy pokrmů uveďte na menu hned vedle ostatních hlavních jídel obsahujících živočišné bílkoviny. Zákazníci tak nabídku dobře uvidí a pochopí, že mají na výběr. V jídlením lístku označte pokrm symbolem (například VEG) a do legendy uveďte vysvětlení: „Toto jídlo lze připravit i ve vegetariánské nebo veganské variantě.“.
Nikdy nevytvářejte v menu samostatné sekce s názvem Veganská/Vegetariánská/Bezmasá jídla. Pokud totiž pokrm zařadíte do takové samostatné sekce, běžný zákazník jej bude považovat za variantu určenou pouze pro vegany a vegetariány.
3. Nechte jídlo zazářit
Vzhledem k tomu, že se jedná o novou kategorii potravin, mohou k ní někteří zákazníci přistupovat stále skepticky. Tyto možné překážky však můžete jednoduše odbourat, pokud vaše pokrmy z rostlinných alternativ budou lahodné, lákavé na pohled a správně pojmenované.
Doporučuji se u názvů jídel vyhnout především těmto slovům: bez masa, veganský či vegetariánský. Zkuste to zkrátka jinak – originálně a uvidíte, že se pravděpodobnost objednávky zvýší o několik procent a jídla se budou prodávat doslova sama. No řekněte sami… Nezní lépe např.: „krémová polévka z černých fazolí” než “vegetariánská polévka z černých fazolí”? U názvů používejte tedy spíše výrazy jako křupavé, křehké, čerstvé, krémové apod.
4. Vyškolte personál
Vyškolte svůj personál, aby věděl, která jídla lze a která nelze připravit v rostlinné variantě. Naučte je zodpovídat otázky ohledně chuti a textury těchto alternativ ve srovnání se skutečným masem. Připomeňte, aby před servírováním ověřili u zákazníků možnou alergii či intoleranci.
5. Rozšiřte povědomí
Zákazníci ve vašem okolí už jistě alternativy masa vyhledávají, musíte jim dát ale vědět, že je nabízíte i vy. K přilákání pozornosti zvažte speciální označení restaurace nebo využití sociálních médií.
6. Nabídněte ochutnávku
Zorganizujte pro své hosty ochutnávkovou akci s pokrmy z vaší nové nabídky. Připravte jim například quesadilly, miniburgery, pečivo s pomazánkou apod.
Pestrobarevný salát s cherry rajčátky
DOBA PŘÍPRAVY: 15 minut POČET PORCÍ: 2
Ingredience:
NA SALÁT:
200 g bloku Violife Greek White, na kostičky
300 g cherry rajčátek, nakrájených
1 velká okurka, nakrájená
100g oliv Kalamata
1 zelená paprika, nakrájená
NA DRESINK:
50ml olivového oleje
10ml jablečného octa
1 lžíce šťávy z citronu
1 lžíce čerstvého oregana
1 lžička hořčice
sůl a čerstvě umletý pepř
NA BAGETKU:
1 velká bageta
150g Rama Plant Butter
3 stroužky česneku
2 lžíce nasekaných bylinek (pažitka, petrželka, bazalka)
trochu soli
Postup:
Všechny suroviny na dresink rozmixujte v mixéru a dochuťte solí a pepřem. Do salátové mísy vložte nakrájenou zeleninu, přidejte dresink a důkladně promíchejte. Dle potřeby dochuťte solí a pepřem a přidejte kostičky Violife Greek White. Připravte si bagetku. Rama Plant Butter smíchejte se špetkou soli, prolisovaným česnekem a nasekanými bylinkami. Bagetu nakrájejte na plátky široké cca 2 cm, ale řezy úplně nedokončete – bageta tak zůstane vcelku. Do každého zářezu vetřete 1 lžičku bylinkového másla. Zbytkem potřeme povrch bagety. Bagetu zabalte do alobalu, vložte do trouby rozehřáté na 180°C a pečte 10 minut. Poté obraťte a pečte 5 minut. Odhrňte alobal a opečte dalších 5 minut dokřupava. Rozkrájejte a podávejte k salátu.
Autor: Marek Řípa | Rubrika: Tipy | Přidáno: 06.12.2023 0