9 tipů jak nechybovat při ketogenní dietě

9 tipů jak nechybovat při ketogenní dietě

S tímto článkem zvládnete vstup do ketogenní diety mnohem lépe a vyhnete se zbytečným chybám, které by vám mohli tento nový životní styl zbytečně ošklivit. Ketogenní dieta ovšem nesedí úplně každému, když se ale dodržují základní pravidla její efekt se vždy dostaví! Článek vznikl ve spolupráci s beketo.cznová značka ketoproduktů na českém trhu!

1. Nejezte moc bílkovin na úkor tuků

Při ketogenní dietě, obvzlášť při její adaptační fázi je energie čerpána převážně z tuků ( cca. 80 % ) zbytek jsou kvalitní bílkoviny. Většina lidí má ze začátku problém odbourat psychický blok a konzumuje mnohem více bílkovin, to však může být kámen úrazu a důvod, proč se nebudete cítit v keto dobře.

beketo.cz- Nová značka ketoproduktů na českém trhu 

2. Příliš mnoho sacharidů

Platí, že konzumace příliš malého množství sacharidů způsobuje problémy se soustředěním, ovlivňuje hladinu energie v průběhu celého dne, a dokonce ovlivňuje činnost orgánů, jako je štítná žláza. Omezení sacharidů ve stravě však tyto typy nežádoucích příznaků nezpůsobuje. Naše tělo si dokáže samo vyrobit až 200 g glukózy denně a preferovaným zdrojem energie pro náš mozek jsou ketolátky. Pokud se obáváte, že jíte příliš málo sacharidů, a to i na ketogenní dietu, zkuste zvýšit množství zeleniny, kterou během dne sníte.

3. Jíte moc

Jednou z největších chyb při ketogenní dietě je jíst každé 3 hodiny. Je důležité si uvědomit, že při jídle pokaždé zvyšujete hladinu inzulinu v krvi. To má velmi častý vliv na vypadnutí ze stavu ketózy. Při ketogenní dietě je nejdůležitější se zasytit a jíst jen tehdy, když máte hlad. Naslouchejte svému tělu. Spousta lidí jí klidně jen 2 -3 jídla denně a stačí jim to.

4. Příliš mnoho „light“ produktů

Konzumujte velké množství nulových (light/nízkokalorických) potravin. Zejména v adaptačním období, ale nejen v něm, buďte opatrní jak s nulově kalorickými nápoji, tak se všemi druhy sladidel. Adaptační období je velmi zvláštním obdobím, kdy tělo potřebuje přejít ze zdroje energie, jako je glukóza, na tuk. Nulokalorické výrobky mohou tento proces výrazně prodloužit a zhoršit příznaky keto chřipky.

beketo.cz- Nová značka ketoproduktů na českém trhu 

5. Jíte až moc málo sacharidů

Příliš málo sacharidů ve stravě. Víme, že jsme výše psali o přílišném množství, ale mnoho lidí má tendenci ke ketogenní dietě přistupovat s nulovým obsahem sacharidů. Pamatujte, že každé tělo je jiné a po období adaptace se naše tolerance sacharidů může značně lišit. Bude to ovlivněno faktory, jako je množství a kvalita spánku, tréninkový režim a stres. Po adaptačním období je dobré postupně zvyšovat množství sacharidů a kontrolovat svou toleranci.

KetoBar_comp_BeKeto_1024-500x500

6. Jezte ovoce a zeleninu

Další velkou chybou při ketogenní dietě je absolutní vyloučení ovoce a některé zeleniny. Jak jsme zmínili v bodě výše, někteří lidé na ketogenní dietě budou schopni sníst až 100 g sacharidů denně (norma je však asi 50 g). Proč by si tedy nemohli dopřát rajčata, banány nebo brambory, pokud je to v rámci jejich denní tolerance sacharidů?

7. Příliš mnoho tuků

Příliš mnoho tuku. Je těžké se přejídat tukem, protože je velmi sytý a zanechává tělo spokojené a plné na dlouhou dobu. Při ketogenní dietě to však můžete s množstvím tuku také přehnat. Neznamená to, že keto dieta je zázračný způsob stravování, takže můžete jíst, kolik chcete, a přesto zhubnout. Takto to bohužel nefunguje. Ketogenní dieta by měla být pestrou stravou, nikoli jídlem sestávajícím ze slaniny, másla a smetany. Proto dodržujme “čistou keto” dietu a jezme zdravé, výživné a plnohodnotné potraviny.

beketo.cz- Nová značka ketoproduktů na českém trhu 

8. Nepočítejte zbytečně kalorie

Velké množství lidí přechází na ketogenní dietu a nadále počítá počet kalorií, často s velkým kalorickým deficitem. Zejména v adaptačním období je důležité jíst do sytosti a ne se stále omezovat.

9. Řekněte ne alkoholu

Pití alkoholu. Alkohol je kontroverzním tématem při každé dietě, ale stejně jako jídlo má kalorie, na které často zapomínáme. Zejména v adaptačním období bychom se měli alkoholickým nápojům vyhýbat, zatímco později je vhodné věnovat pozornost množství cukru, které obsahují. To platí zejména pro koktejly a sladká vína. Pokud jde tedy o alkohol, čím jednodušší, méně zpracovaný a bez cukru, tím lépe.

 

Autor: Marek Řípa | Rubrika: Jídlo | Přidáno: 14.09.2022 0

Partneři

Vitatrend.cz

Všechna práva jsou vyhrazena © 2015

Vytvořilo: Internetová agentura Beneficio