Rozhovor s majitelem firmy DAFIT: Úspěch si musíte zasloužit

Rozhovor s majitelem firmy DAFIT: Úspěch si musíte zasloužit

Konec roku 2020 byl pro firmu DAFIT přelomový. Po dvanácti letech spolupráce se firma rozešla s obchodním partnerem, jehož značku do té doby používala, a vydala se vlastní cestou. A stalo se, co čekal jen málokdo. Během jediného roku se na trhu s doplňky stravy pro sportovce a zdravou výživou stala dominantní právě značka DAFIT®. Ve firmě ovšem neusnuli na vavřínech a v roce 2022 pokračují v dosud nevídané produktové ofenzívě. 

K rozhovoru jsme pozvali Davida Ouředníčka, majitele společnosti, který se s námi podělil o své postřehy z vývoje trhu a přiblížil nám, jaké má se značkou DAFIT® plány.

Redakce: Davide, ke konci roku 2020 jste udělal veliký – dokonce bychom to mohli nazvat až životní krok – ukončil jste spolupráci s dlouholetým obchodním partnerem. Jak své tehdejší rozhodnutí vnímáte dnes? Přeci jen to bylo v nelehké době, kdy byly kvůli proti-covidovým opatřením uzavřené obchody, sportoviště a fitness centra, lidé byli dokonce donuceni se izolovat. Nebylo příliš riskantní udělat tak razantní změnu?

David: Riskantní? Kdepak. Bylo to doslova šílené. Ale takové chvíle v životě i práci nastávají. Občas nelze čekat, až bude ta správná chvíle. Museli jsme se rozhodnout jak dál a věděli jsme, že potřebujeme jít svou vlastní cestou. Vztah s dosavadním obchodním partnerem začal být „toxický“ a jeho představy o další spolupráci byly na hony vzdálené těm našim. Změna byla nevyhnutelná. Ano, pandemie byla v plném proudu, všechny naše obchody musely být dočasně zavřené, a také naši partneři a odběratelé z fitness branže zažívali těžké časy. Ale když se ohlédneme zpět, nezměnili bychom na svém rozhodnutí vůbec nic.

Redakce: Mluvíte o své firmě v množném čísle, ale jste jejím jediným majitelem. Nebo se mýlím?

David: Firmu nedělá její majitel, tvoří ji celý tým lidí. V tomto ohledu mám opravdu šťastnou ruku. Větší část mých nejbližších spolupracovníků je se mnou už hodně let, mnoho z nich téměř od začátku mého podnikání. Se zmiňovaným přechodem k vlastní značce DAFIT® jsme náš tým také cíleně posílili. Získali jsme dva zkušené manažery, kteří zefektivnili celý chod firmy, a přišli také talentovaní mladí kluci – ajťáci. Asi nejdéle jsme ale hledali odborníka na sociální sítě. Dlouho se zdálo, že najít tu správnou osobu bude nadlidský úkol. Ale trpělivost se vyplatila a dnes tak díky výborné práci kolegyně, která spravuje naše profily na sociálních sítích, výrazně lépe chápeme potřeby a preference našich zákazníků.

Redakce: V posledních měsících vidíme ve vašem sortimentu velké množství novinek, zvlášť u produktů zdravé výživy. Jedná se o nový trend nebo dokonce odklon od doplňků stravy pro sportovce?

David: DAFIT se dlouhodobě věnuje především doplňkům stravy pro sportovce. V této oblasti máme 25 let zkušeností a pro naše zákazníky vybíráme jen ty nejlepší značky a produkty. I z toho důvodu jsme výhradním velkoobchodním distributorem nejsilnější české značky EXTRIFIT®, která se zaměřuje právě na sportovce. Stále častěji k nám ale chodí také vyznavači zdravého životního stylu, a to ze všech věkových kategoriích. Hledají u nás alternativu k běžně dostupným potravinám, které by méně zatěžovaly jejich organismus, a přitom by bylo možné si na nich i pochutnat. A právě tato skupina zákazníků roste nejrychleji. Proto každý měsíc navyšujeme počet výrobků, které těmto zákazníkům můžeme nabídnout. Jednou z posledních novinek je například kompletní sortiment anglické značky SKINNY®, která cílí zejména na ty, kteří preferují chutné a zdravé potraviny s nízkým či dokonce nulovým obsahem cukru.

Redakce: Takže nabízíte jak „standardní“ sportovní suplementy, tak výrobky zdravé výživy. Kolik výrobků u vás tedy najdeme?

David: Ptáte-li se na počet položek, tedy druhů výrobků, bude jich okolo deseti tisíc. Ano, opravdu tolik. Celkově u nás najdete hodně přes půl milionu kusů zboží od více než stovky dodavatelů. Všechny výrobky držíme skladem v Praze – Kunraticích, kde má sídlo naše centrála a kde máme vlastní skladové a logistické centrum. Takže jak jsem před chvíli zmínil nové posily týmu z řad manažerů či IT a marketingové podpory, tak nemohu opomenout ani další, bez kterých by DAFIT nemohl existovat. Spolehlivé kolegyně a kolegy připravující objednávky, pečlivé pracovnice a pracovníky expedice a skladu, naše skvělé řidiče a báječné kolegyně, které mají v malíku celou administrativu a systém zpracování objednávek.

Redakce: Sortiment máte opravdu široký. Všimli jsme si ale, že nabízíte i produkty, které známe spíše z lékárny – vitamíny a minerály. Kdybychom tedy potřebovali poradit v této oblasti – co si vybrat a koupit – na koho se můžeme obrátit?

David: Ano, i tento druh produktů u nás najdete. Ono to totiž všechno spolu souvisí a jedno doplňuje druhé. Proto dotazy podobné tomu vašemu zodpovídáme poměrně často. Pro laika je poměrně komplikované se mezi stovkami produktů na trhu zorientovat a správně si vybrat. Pro tyto specifické dotazy je zákazníkům k dispozici internetová poradna na našich webových stránkách. Ale poradit s výběrem vitamínů či minerálů (a všech dalších výrobků) samozřejmě dokážou zejména kolegyně a kolegové na kterékoli z našich 8 prodejen v Praze. Podle našich zkušeností, založených na pozitivní odezvě zákazníků, zůstává osobní kontakt jednoduše nenahraditelný. Při výběru a školení obsluhy našich prodejen proto klademe největší důraz na schopnost jejich komunikace se zákazníkem. Možná to zní trochu úsměvně, ale naším cílem není za každou cenu „něco“ prodat. Mnohem podstatnější je, abychom zákazníkovi pomohli s výběrem, dokázali ho nasměrovat a správně mu poradili. Protože když je zákazník spokojený, s důvěrou se k nám vrátí. A právě takových zákazníků máme nejvíce. Nechodí k nám jenom nakupovat. Hledají radu, pomoc a svěřují nám to nejdůležitější – svoje zdraví. Tento závazek bereme velmi vážně a jejich důvěry si nade vše vážíme. Ale když se vrátím k vašemu dotazu, co si vybrat v oblasti vitamínů a minerálů – doporučil bych vám podívat se třeba na produkty špičkové britské značky Viridian®. S touto značkou totiž nikdy nemůžete udělat chybu.

Redakce: Díky, koukneme na to. Ale opusťme téma produktového portfolia. Všimli jsme si, že jste aktivní i na vašich webových stránkách, kde na blogu publikujete zajímavé články. Kdo vám je píše a kde hledáte inspiraci?

David: V dnešní době je internet zahlcen informacemi. Ale bohužel kromě solidních zdrojů je také plný povrchních zpráv, polopravd či úplných nesmyslů. A oblast doplňků stravy není výjimkou, spíš naopak. Abychom tedy mohli zákazníkům poskytnout objektivní a vyvážená fakta, publikujeme hlavně vlastní články. Jeden z autorů píše o doplňcích stravy a jejich vlivu na lidský organismus výhradně pro náš blog. Snažíme se psát zejména o tématech, která by mohla naše zákazníky zajímat. Příkladem mohou být články na téma multivitaminy, micelární kasein, probiotika nebo nespavost.

Redakce: V poslední době bohužel vnímáme všude okolo výrazné zdražování. Týká se nárůst cen i vás? Zdražují se suroviny i v oblasti sportovní výživy a doplňků stravy?

David: Všichni naši dodavatelé už oznámili zvýšení cen. Ve většině případů jde o zdražení vstupních surovin o desítky procent, výjimkou bohužel nejsou ani případy, kdy se vstupní surovina zvýší i na dvojnásobek původní ceny. Spolu s našimi dodavateli se ale usilovně snažíme hledat cestu, jak i nadále nabízet zákazníkům prvotřídní produkty za přijatelné ceny.

Redakce: Proslýchá se, že máte se značkou DAFIT® velké plány. Můžete nám říct něco bližšího?

David: Ne. Nemůžu. Dělám si legraci, samozřejmě. Rádi bychom v příštích 3 letech značku DAFIT® posunuli na další úroveň. Chceme být jedničkou nejen ve velkoobchodu, ale také v ostatních distribučních kanálech. Chceme být pro zákazníka vždy první volbou. Tomuto cíli podřizujeme všechny naše kroky. Máme konkrétní plány a jasné představy o tom, jak toho docílit. Nechybí nám motivace, zdroje, ani pevné zázemí. Ale úspěch si musíte zasloužit. Čeká nás ještě hodně, opravdu hodně práce. Na plácání po ramenou je zkrátka příliš brzy. Naštěstí nás všechny naše práce upřímně baví a podle pozitivních ohlasů zákazníků jsme přesvědčeni, že jsme zvolili správnou cestu.

Redakce: Davide, moc Vám děkujeme. A máme ještě otázku na závěr – máte nějaké životní motto?

David: Ti, kdo mě znají, dobře vědí, že nejsem chlap, který okolo sebe trousí moudra. Věřím na jednoduché hodnoty, které platí od nepaměti – poctivost, pracovitost a spravedlnost.

Redakce: Ještě jednou děkujeme za rozhovor a přejeme firmě DAFIT hodně úspěchů!

David: Moc děkuji, bylo mi potěšením.

 

Autor: Marek Řípa | Rubrika: Jídlo | Přidáno: 30.03.2022 0

Partneři

Vitatrend.cz

Všechna práva jsou vyhrazena © 2015

Vytvořilo: Internetová agentura Beneficio