NE NADARMO SE KLIKU ŘÍKÁ KRÁLI CVIKŮ!

NE NADARMO SE KLIKU ŘÍKÁ KRÁLI CVIKŮ!

O klikách jste už určitě slyšeli, vsadím se, že určitě každý z vás někdy i pár kliků udělal. Kliky jsou totiž jeden z nejstarších a nejznámějších cviků s vlastní vahou. Klik také patří do svaté silové trojice (dřepy, shyby, kliky). Jedná se o cvik velice přirozený a jednoduchý avšak pro jeho jednoduchost a „obyčejnost“ je na tento cvik velice často zapomínáno. Během klikování dáváte především zabrat prsním svalům, můžete však klikovat pod různými sklony s různým rozpažením a tím regulovat tlak na ostatní svalové partie jako jsou ramena, tricepsy, břicho a třeba i zádové svaly.

Velikou výhodou tohoto cviku je, že ho může cvičit skoro kdokoli a kdekoli v jakékoli situaci. Pokud vás kliky začnou nudit, stačí umístit ruce dál od sebe a máte o zábavu postaráno. Né nadarmo je klik součástí přijímacího testu americké armády (během 2 minut by měl voják zvládnout 40 kliků).

DRUHY KLIKU

Druhů kliku je nespočet, my však uvedeme 3 nejrozšířenější. Nezapomínejte u každého druhu zpevnit střed těla, neprohýbat se ve spodních zádech a správně dýchat (nadechovat se při pohybu dolu a vydechnout při pohybu nahoru)

KLASICKÉ KLIKY

Ruce od sebe přibližně půl metru. Cvik zaměřený převážně na prsní svalstvo a menším podílem i na triceps. Dbejte na techniku, při cvičení by vás neměla bolet ramena, pokud ano, dejte si ruce blíže k sobě.

pushups

TRICEPSOVÉ KLIKY

Jak už z názvu vyplývá, tento klik je zaměřen na prsní a tricepsové svaly. Ruce umístěny na šíři ramen, při pohybu dolu držte lokty co nejvíce u těla tím se do hry zapojují právě tricepsy.

ŠIROKÉ KLIKY

U těchto kliků se snažte rozpažit ruce o 2x více než je šíře ramen. U tohoto cviku se k prsům nejvíce zapojují svaly ramenní konkrétně sval deltový.

Ramena

Dalšími možnostmi jak klikovat, je určitě sklon kliku, např. tím, že si při kliku položíte nohy na židly- lavičku dáte zabrat jiným částem prsních svalů a také více zapojíte ramena. Druhy kliků je určitě dobré střídat, vaše tělo si nesmí nikdy zvyknout na váš pohyb! Pokud ze začátku neuděláte dostatek kliků, je možné začít na klikách dámských. V momentě, kdy získáte techniku, zpevníte paže a získáte trochu síly na vrch, můžete začít klikovat klasicky. Sestavte si plán např. 4×12 kliků s minutovými pauzami mezi sériemi.

Autor: Marek Řípa | Rubrika: Pohyb Tipy | Přidáno: 15.01.2020 0

Partneři

Vitatrend.cz

Všechna práva jsou vyhrazena © 2015

Vytvořilo: Internetová agentura Beneficio