Levnější zdroje bílkovin. Zapomeňte na drahé hovězí!

Levnější zdroje bílkovin. Zapomeňte na drahé hovězí!

Šetření peněz je vždycky super nápad, šetřete ale s rozumem, šetřeta na ceně, ne na kvalitě!

Levnější zdroje bílkovin nám umožňují přijímat je ve větším množství, tudíž nám pomohou s náběrem kvalitní svalové hmoty! Všude slýcháte, že živočisná bílkovina je mnohem kvalitnější než ta rostlinná. Je to tak trochu pravda ale určitě nezoufejte, při vhodné kombinaci rostlinných zdrojů se dostanete skoro na stejné aminokyselinové skóre, jaké je u zdrojů živočišných.

Například kombinace červených fazolí a rýže nebo humusu a pita chleba. Vidíte, jiné svétově kuchyně mají tyto kombinace v jídelníčku běžně.

Mezi další levnější zdroje bílkovin patří:

 

  • Vejce – 100g – 13 g bílkovin
  • Řecký jogurt – 100g - až 8 g bílkovin
  • Tuňák ve vlastní šťávě – 100 g – 28 g bílkovin
  • Kuřecí maso – 100 g - 20 g bílkovin
  • Sýr madeland nízkotučný – 100 g – 30 g bílkovin

Vzorový jídelníček:

Snídaně: 1 celozrnná tortilla + 2 vejce smíchané se zelenou paprikou a cibulkou, 250 ml nízkotučného mléka

Oběd: Kuřecí prso bez kůže + 1 šálek červených fazolí se zeleninovou směsí: malá cibule, paprika, stroužek česneku, nakládané fazole se snáženým obsahem soli, rajče. Příloha: 2 šálky bílé rýže s tymiánem, solí, pepřem a mletou červenou paprikou. 1 šálek = 240 ml

Svačina: 1 šálek směsi drobných plodů (jahody, maliny, borůvky)

Potréninkový proteinový nápoj: 30 gramů hydrolyzovaného caseinu

Večeře: 150 g tuňáka ve vlastní šťávě + 2 lžičky majonézy + kyselé okurky a menší cibule + ledový salát a rajčata + 2 vařené vejce + 1 kus celozrnného pečiva.


Obsah bílkovin: 167 g

Obsah sacharidů: 200 g

Obsah tuků: 80 g

Zdá se vám to hodně peněz za 170 gramů bílkovin?

Autor: Marek Řípa | Rubrika: Tipy | Přidáno: 26.07.2020 0

Partneři

Vitatrend.cz

Všechna práva jsou vyhrazena © 2015

Vytvořilo: Internetová agentura Beneficio