Výživový poradce radí, jak se správně vážit: Méně je někdy více.

Výživový poradce radí, jak se správně vážit: Méně je někdy více.

Každodenní vážení je mnohaletý rituál spousty hubnoucích, zejména žen. Stoupat dennodenně na váhu a nechat si tím určovat náladu však není zrovna dobrý nápad. Jak se tedy vážit správně?

Ráno moudřejší večera

Pokud chcete znát svou hmotnost, važte se vždy ráno. Mělo by to na lačno, ideálně byste měli být vyprázdněni. Na váhu stoupejte vždy za stejných podmínek, například nazí nebo ve spodním prádle.Bohatě to však stačí jednou týdně. Vyhněte se vážení po bujarých oslavách a jiných nestandardních situacích.

weight scale red apple and measuring tape

Hormonální bouře

Ženské tělo se během cyklu mění. V určitých fázích má tendenci zadržovat vodu a na váze se tedy může objevit vyšší číslo, přičemž i pocitově se můžete cítit plnější. To je naprosto v pořádku. Pokud se tedy vážíte zhruba týden před či během menstruace, neděste se a mějte na paměti, že rozdíl okolo dvou kilogramů je zcela normální.

Všeho moc škodí

Vážíte se každé ráno nebo dokonce několikrát denně? Máte celý den zkaženou náladu, když váha ukáže půl kilový přírůstek? Pak tady není něco úplně v pořádku. Spousta lidí, zvláště pak žen je na svou váhu příliš fixovaná a neuvědomují si, že si tím jen komplikují život. Váhové výkyvy jsou naprosto běžné a nikdo z okolí na Vás nepozná, zda máte dnes o 500 gramů více nebo méně než včera. Ale to, že jste (z toho) otrávená, už nikomu neujde – stojí to opravdu za to?

stress_and_weight_control

Správný postoj

Když už si na váhu stoupáte, je potřeba to provést správně. Váhu byste neměli často přesouvat z místa na místo, neboť tím můžete narušit její seřízení. Stoupejte na ni celou svou vahou, kterou rovnoměrně rozložte na obě nohy. Stůjte rovně a pokuste se nepředklánět.

Měření napoví víc

Pokud máte potřebu kontrolovat své tělesné proporce, je lepší se spíše měřit. Míry jsou to, co vypovídá o tom, jak naše tělo vypadá a jak nám sedí oblečení. Navíc pokud cvičíte, může nastat situace, že číslo na váze neklesá a vy propadnete depresím. To je však zbytečné! Zkuste se přeměřit a možná budete překvapeni. Budováním svalové hmoty, která je těžší než ta tuková, nejspíš udržujete váhu, ale vaše proporce se zmenšují a tělo formuje. A to je hlavní argument pro to, že váha není směrodatný údaj, a některým z Vás tak ráno úsměv na tváři mizí úplně zbytečně.

213cdb93d8907bec36eb43130011a031

Napoví i fotky

Pokroky na vašem těle však ze všeho nejlépe odhalí fotografie. Jednou za čas se tedy vyfoťte ve spodním prádle, opět vždy za stejných podmínek. Uvidíte, jak velký kus cesty jste již ušli a namotivuje vás to k tomu, abyste vytrvali.

Autor: Marek Řípa | Rubrika: Tipy | Přidáno: 03.11.2020 0

Partneři

Vitatrend.cz

Všechna práva jsou vyhrazena © 2015

Vytvořilo: Internetová agentura Beneficio